En vecka senare

Inlägget postades:

Ojojoj, här händer det så mycket så man har knappt tid att skriva.

Liten summering: vi anlände i New York i tisdags. Hann den kvällen med att gå på madame tussaud, vilken rolig upplevelse. Trodde inte riktigt på att det va dockor som stod där och stirrade på mig i vitögat, men säger folk det så är det väl så. Sjukt verkliga..

Sedan har vi hunnit med att se cirque du soleil vilket var en helt otrolig upplevelse, vi har åkt på en sightseeingtour i en dubbeldäckare, fick se frihetsgudinnan (inte på nära håll dock) varit förbi ground zero och varit uppe på 86:e våningen i empire state building, det ni! Våra fötter är söndervärkta av alla timmars gång efter gatorna här men det är det värt, vilken otroligt cool stad!

Igår var vi på bröllopsfest för Isabelle och Carlos som ville fira sina löften för varann med alla sina nära och kära. Romantikern i mig jublade av en sådan kärleksfull fest och visst kan jag erkänna att det blev en tår eller två då de gav sina löften till varandra.

Sista dagen här i New York kommer att tillbringar på stadens gator, på gräsmattan iklädd bikini i Bryant Park (central park är så sjukt långt bort) och sedan barbeque ute i Port chester hos Isabelle och Carlos.

Imorrn blir det hemresa, kommer bli skönt att komma sig hem och träffa mina efterlängtade men jag kommer även sakna detta land och dess människor sjukt mycket. Detta var min första resa till det stora landet men absolut inte den sista!

 

 

    Taggar:





Namn:
  Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:



Kommentar: